söndag, augusti 27, 2006

Mina principer har svikit mig.

Jag har kämpat emot, avvisat tanken hundratals gånger. Jag har misslyckats, jag har skaffat en blogg.

Att varje dag frambringa en vettig och politisk tanke som är värd att dela med sig av och som är intressant tror jag är skadligt och för mig ganska svårt. Jag har börjat "luckra upp" den inställningen. Om jag istället går in för att jag inte behöver skriva varje dag och att varannan tanke inte behöver vara vettig, då blir det lite enklare.

Men trots allt finns faktiskt många vettiga tankar snurrande även i mitt lilla huvud och några som bultar på och vill ut. De tankar som bultar hårdast ska jag släppa ut här.

Jag vill skriva om mitt arbete som ibland är det roligaste som finns och som ibland ger mig prestationsångest. Jag vill skriva om saker jag tycker är fel och saker jag tycker är rätt. Jag vill skriva om människor jag möter, om saker jag sett och upplevt.

Jag välkomnar mig och andra till min blogg.

6 Comments:

At 10:27 fm, Blogger Maria Leander said...

Äntligen har du tagit ditt förnuft till fånga och skaffat en blogg. Välkommen in i Bloggsfären.

 
At 10:31 fm, Blogger Cecilia said...

Du borde spana min i så fall. Inte ens 2/10 av den är speciellt politisk. Och om den är politisk så är det åtminstonde inte korrekt. :D

Blir nog bra om du skriver om jobbet faktist.

 
At 8:56 em, Blogger Emma Jonsson said...

Jag höll verkligen på att trilla av stolen när du berättade. Jag trodde det aldrig Henrik. Men men,man kan ändra sig. Jag tycker det är bra iaf :)

 
At 4:24 fm, Blogger Jonas Rask Samuelsson said...

Visste väl att du skulle blossimilieras till slut!

Muahahaha!

- 1

 
At 7:46 fm, Blogger Britta Olsson said...

Mästaren av oregelbundetbloggande är iallafall jag. Jag gör ett inlägg, sen tar det kanske 1-2 månader innan jag lyckas få mig för att skriva ett till. Sen kanske jag tvingar mig själv att skriva ett till dagen efter... Sen tar det 1-2 månader igen...Så.. Du bör verkligen inte känna nån "jag måste blogga varje dag!!!!!"- stress. :)

 
At 7:54 fm, Blogger Maria Carlsson said...

Trevligt trevligt, nu är det alltså en blogg till som skall läggas till listan över högkvalitativa bloggar :-)

Att svika sina principer behöver inte alltid vara dåligt med andra ord...

 

Skicka en kommentar

<< Home