måndag, augusti 28, 2006

En lagom lång dag

Förutom att jag idag glömde min plånbok hemma (eller min plånboks stand-in eftersom jag tappat bort min riktiga plånbok) har det varit en bra dag.

Jag fick lite sovmorgon och som vanligt några minuter försenad åkte jag mot Sandviken där Magnus Andersson och Robert Kling väntade (Magnus var faktiskt också lite sen). Där väntade också en skottkärra, en blå.
Vi travade iväg mot arbetsförmedlingen med skottkärran fylld med jobbansökningar. GD och Arbetarbladet var där, det var lyckat.

Efter stekt sill och kycklingwook var det Bessemergymnasiet som var nästa anhalt. Efter en timme av meningslöst bokbordsjobb var det dags för en klasspress. Stackars klass. Eftersom vi var sist ut var det bara några få tappra elever som redan lyssnat på sex olika partier och nu kom det sjunde. Klasspressen gick sådär även om Magnus var duktig, intresset fanns liksom inte. Det borde ha varit ett annat upplägg. Jag tycker att man borde ha haft ett parti på en dag som besökt fem olika klasser i stället för att han en klass som får besök av sju partier på samma dag. Läraren förklarade att det blev så oroligt för lärarna om man gjorde på nått annat sätt, att det blev lite jobbigt och inte så givande för eleverna att lyssna på politiker i sex timmar verkade vara ett mindre problem. Men vad är min ringa åsikt värd?

Jag var hemma klockan fyra, skönt.