tisdag, september 18, 2007

Referat från gårdagen, 2

Det var fullmäktige igår. Intressant möte faktiskt, med riktig debatt och det är ju väldigt sällan det blir så. Sedan kanske debattämnena kande ha varit bättre.

Bland annat diskuterade vi hur gummidäck ska återvinnas...

Dessutom hade vi en föredragning av socialtjänstlagen och det kan ju vara jätteintressant och mycket viktigt men jag kan inte låta bli att tycka att de va jättetråååååkit. Gryniga OH-bilder och en sömnig kvinnoröst... När innehållet dessutom (ganska nerkokat) kan sammanfattas med att Hofors kommun ska göra allt lite bättre, då tappade jag intresset kan man säga.

Den mest intressanta diskussionen handlade om kommunen ska ha en samlad kostenhet för all mat (både till barn och äldre) istället för att ha två olika. En utredning hade gjorts som resulterade i ett förslag om sammanslagning, utredningen har kommit i mina händer ett par gånger innan beslutet skulle tas så jag kände mig redo, det gjorde inte resten av oppositionen.

En lång debatt om en eller två enheter, en eller två chefer, bordläggning eller inte resulterade i att kommunstyrelsens förslag fick gehör. Precis som det brukar bli...