tisdag, juli 31, 2007

Förena er under Maoismen!

Idag när jag fördrev tiden för att slippa vara med på lägenhetsvisningen gick jag över sergelstorg. Några tappra människor gick runt och delade ut flygblad under parollen "Förena er under Maoismen" Jag menar, under Maoismen, redan där kan man ju ana att det är förtryck på gång.

Jag gick fram och frågade om jag kunde få ett flygblad och möttes av ett näst intill chockat ansiktsuttryck, i och för sig har jag själv delat flygblad så jag vet hur ovanligt det är att någon faktiskt kommer fram och frågar efter propaganda.

På tunnelbanan läste jag igenom pappret (ett på båda sidorna helfyllt A4) När jag läste kom jag att tänka på Isabelle som kom till Sverige som flykting från Peru och började i klassen under mig när jag gick i tredje klass i grundskolan.

Jag läser från bladet:
"Det är endast med folkkriget som Perus folk kommer att frigöra sig..."

Jag undrar om Isabelle håller med om det?