tisdag, september 25, 2007

Tack för Maktsamlingen!

Tack alla ni underbara CUF:are som gjorde Maksamlingen i Göteborg till en så rolig, trevlig och intressant tillställning. Tack Göteborgsdistriktet för er ovärderliga insats, tack alla nya medlemmar för att ni valt att komma på årets största CUF-kurs och tack alla föreläsare, förbundsstyrelse och kollegor... så, nu får det nog vara bra med tackandet.

Tänkte ta upp ett par roliga händelser från helgen:

Jag och Kevin stressar och tar en taxi mellan två lokaler för att hålla ett kurspass. Kevin hoppar ur taxin först och springer mot den väntnde gruppen medan jag stannar kvar och betalar. När jag är klar hoppar jag ut ur bilen och springer, fast åt motsatt håll. 35 minuter senare har jag lyckats springa runt halva universitetsområdet och äntligen hittat rätt ingång (som kanske låg 30 meter från taxin)...

Den lyckan jag kände när vårt lag vann tävlingen på lördagkvällen. Vad gör ett ömt och svullet knä när man får smaka på segerns sötma.

Att jag från flera håll fått uppmuntrande tillrop och försäkringar om att jag skulle passa bra som mattant, det är ju alltid bra att ha något att falla tillbaka på.

Att inse hur svårt det är att få tag på en whiteboardpenna i Götborg klockan 17 en lördag. Att dessutom inse den enorma mängd svett min kropp producerat under den halvtimme jag sprungit runt och försökt hitta en, för att slutligen inse att jag varken har tid eller möjlihet att byta om.