onsdag, augusti 30, 2006

Jag blir faktiskt förbannad, tala om vad ni vill istället!

Idag har jag hunnit med sju klasspressar och två bokbord, jag hann också lyssna lite på en debatt på John Bauer gymnasiet i Gävle. En av debattörerna var Åsa Lindestam (sosse). Hon sa i sitt avslutningsanförande att det var ett lätt val i år, det var ett val mellan egoism och solidaritet (snacka om att förenkla och vilseleda). Hon fortsatte ” alliansen vill sänka skatterna… det kommer att göra att vi måste stänga ner skolorna”. Det är alltså alliansen, Centerpartiet och därmed jag själv som vill sänka skatterna så till den milda grad att vi måste stänga alla skolor? (vad jag vet står det inte med i vårt valmanifest). Jag blir förbannad och lite förvånad för det här är typisk skrämselpropaganda, nån jävla ordning får det vara. Men jag vet en sak, dom är rädda nu, rädda att förlora makten.

På frågan om varför sossarna inte lyckats skapa fler jobb svarade hon för övrigt att det var viktigt att satsa på turismen och göra kartor så man visste vart man kunde fika. Kanske, jag säger kanske har man inte förstått problemet om man tror att arbetslösheten blir mindre om vi får reda på vart det är bäst att ha picknick.

För att få ordning på arbetslösheten krävs ordentliga åtgärder, plusjobb och andra pysselsättningar kan slänga sig i väggen. Vad vi behöver är riktiga jobb och det tror jag vi skapar genom jobbonus, sänkta arbetsgivaravgifter, förändrat sjuklöneansvar och mindre byråkrati.

Så till alla socialdemokrater; börja för fan att prata om er egen politik istället för att skrämma upp folk och kasta skit på andra!

3 Comments:

At 11:44 em, Blogger Cecilia said...

De där sossarna är alltid sådär. Finns inget vett och etikett i dem alls och de verkar alltid ha otur när de tänker.

 
At 6:03 fm, Blogger Britta Olsson said...

Kim är en annan person som visar vad hon tycker om sossarna. När hon gick genom koridoren och såg en bit "Är du Röd eller Blå"- tejp stannade hon upp och skrek "jävla sossar!" rakt framför ögonen på SSU Hudiksvalls Ordförande och Viceordförande.

 
At 6:56 fm, Blogger Henrik Björkman said...

Men vet ni, vi kommer att vinna valet. Jag kände det igår. Svenska folket kommer att se igenom sossarnas skrämseltaktik och rösta på de regeringsalternativ som har förslagen.

Länge leve borgerligheten!

 

Skicka en kommentar

<< Home