söndag, september 30, 2007

Spöregn, ersättningsbuss och ny lägenhet!

Tills på måndag har jag bott hos Magnus och under lördagen skulle hans mamma och några andra besläktade vänner hälsa på honom så jag tänkte att det kanske inte var en så dum idé att åka med Berit och titta på Lidingöloppet. Marie och Frank skulle nämligen springa, trots dålig uppladdning och taskit väder.
Såhär i efterhand kan man lätt ifrågasätta det beslutet, att stå ute i spöregn och snålblåst med för lite kläder och ett vekt paraply är inte särskiljt kul. Att ta sig hem med en skinnjacka som ökat 10 kilo i vikt och i ett par converse fyllda med regnvatten är inte heller speciellt uppiggande. Men jag ska inte klaga, värre var det ju för dom som faktiskt sprang. All heder till Marie och Frank.

På eftermiddan åkte jag till Vårberg för att skriva kontrakt på min nya lägenhet. Det var stopp i tunnelbanan och jag fick åka ersättningsbuss. Och jag klarar det, jag är i grunden en mycket tålmodig person men när busschauffören inte hittar, kör fel och släpper av oss på ett annat ställe blir jag lite trött... och stressad. På vägen tillbaka körde bussen i alla fall inte fel men det tog nästan en timme att ta sig tillbaka.

Snart börjar en ny vecka med nya utmaningar.

2 Comments:

At 1:05 em, Blogger Emma Jonsson said...

Men Henrik! Jag som trodde att du hade lärt dig från Nordanstigsmässan förra året :P man bär inte skinnjacka i regn haha ;)

 
At 11:28 em, Blogger Henrik Björkman said...

Ne, jag är hopplös och glömsk. Den här regnskuren var i och för sig ingenting jämfört med allt som hände på Nordanstigsmässan, men kul att komma ihåg så här efteråt.

 

Skicka en kommentar

<< Home