måndag, oktober 08, 2007

SV-stämma och tvångsgifte

I helgen har jag varit på SVs stämma (studieförbundet vuxenskolan). Jag tillsammans med Maria (chefen) var jag ombud för CUF och besökte av den anledningen Växjö.

När vi checkat in och öppnar dörren till hotellrummet möts vi av det här välkomstmeddelande:

Inte visste jag att det skulle gå så fort att bli bortgift...

Det var en intressant stämma i alla fall med en lång debatt om regionala ungdomskonsulenter, en motion som vi ungdomsorganisationer tillsammans skrivit. Jag och Maria var upp i talarstolen och argumenterade för att bifall till motionen. Maria råkade nämna konspiration och förbundsstyrelse i samma mening och det verkade vara ett känsligt ämne, replikskifte följde osv...

Jaja, imorn kommer min tv till min lägenhet...

4 Comments:

At 12:08 fm, Blogger Anders G said...

Jag har alltid misstänkt något, Maria brukar alltid vara snällast mot dig...men nu vet jag hur det ligger till ;)

H/ Anders

 
At 8:01 fm, Blogger Henrik Björkman said...

Ja, men det är ju inte utan att man blir lite förvånad... Vad jag vet har inte en enda kamel anlänt till Spjutäng, om det nu är så hon har gjort...

 
At 10:07 fm, Anonymous Anonym said...

Nu måste jag ändå säga att detta var ett ofrivilligt arrangemang från båda håll, och vad jag vet finns inga kameler eller andra kreatur inblandade i detta heller...

/Maria a.k.a. "chefen"

 
At 8:27 fm, Blogger Anders Dahlberg said...

Jag ser det mer som ett tecken, ett siande om framtiden helt enkelt ;-)

 

Skicka en kommentar

<< Home