måndag, januari 14, 2008

Fan, jag hade stängt av datorn...

...men jag måste kommentera Idrottsgalan.

Globen är fylld med gamla föredettingar och andra idrottare som tvingats avbryta träningen för att hylla några utvalda i skaran. Med ett lagomt roat ansiktsuttryck reser dom sig ideligen för att applådera en ny pristagare. Och fan den som inte klappar, då kan man komma med i tv och tvingas visa svenska folket hur ointresserad och missunnande man är.

Familjen Person tar hem ett par utmärkelser och mamma Persson gråter så att hela ansiktet bir skrynkligt.

Men så till Jerring priset. Finns det någon som man kan unna ett pris mer än Susanna Kallur? Hon som alltid är kvittrande glad, som slagit rekord efter rekord, som gråtit i direktsänd tv och som suttit där förra året och blivit slagen av ishockeylandslaget. Sedan har vi Zlatan, som flyttat bankkontot till skatteparadis och ibland inte har lust att spela för landslaget. Han som säger "öhh, nu överdriver ni så att..." två gånger när publiken applåderar och som svarar "öhh, må bäste man vinna" när det står mellan honom och Susanna.

Behöver jag säga att jag tycker Susanna borde vunnit?

7 Comments:

At 12:31 em, Blogger Klaus-Peter Beiersdorf said...

Jag hade en dold mikrofon på bordet vid Zlatans bord. Läs den avslöjande konversationen här:

http://tyskungen.blogspot.com

 
At 12:14 fm, Blogger Thomas said...

Jag håller fullständigt med dig Henrik! För mig är inte Zlatan förra årets idrottare.

 
At 2:30 fm, Anonymous Anonym said...

ÖÖÖH?? !!

Susanna Kallur fick Jerring-priset förra året. Och det istället för landslaget som tog både os- och vm-guld!

 
At 7:44 fm, Blogger Henrik Björkman said...

Tre Kronor fick Jerringpriset förra året. I och för sig slog de Susanna med bara 0,2% av rösterna om jag inte missminner mig.

 
At 11:57 em, Anonymous Anonym said...

Men henrik, nu blir jag lite besviken på dig. Trodde du var sportnörd nummer 1! Kallur fick jerringpriset förra året. Sen är det faktiskt rätt mycket svårare att bli 7e bästa fotbollspelaren i världen mot att bli 4e bästa häcklöperskan.

/Lisa (sportkomentatorn) Falk

 
At 6:32 fm, Anonymous Anonym said...

Ajaj henrik! Vilket stort nederlag... http://sv.wikipedia.org/wiki/Jerringpriset :O)

//Andreas

 
At 8:47 fm, Blogger Henrik Björkman said...

Ni anar inte vad ni har fått mig att genomgå. Men ni har rätt och jag har fel.

 

Skicka en kommentar

<< Home