onsdag, januari 02, 2008

Sammanfattning, Henriks julledighet

Detta har hänt:

22 dec
Jag rullar hundratals köttbullar, själva meningen med julen är liksom att man ska stoppa i sej så mycket som möjligt, töja ut magsäcken efter bästa förmåga.
23 dec Jag hämtar farmor, klär julgran och lagar janssons frestelse.
24 dec Tomten dyker inte upp, och jag klandrar honom inte. Bor man på sidan om civilisationen får man räkna med lite bortfall.
25 dec Äter lite av all mat som blivit över.
26 dec Äter lite till av all mat som blivit över.
27 dec Äter det sista av den mat som blivit över.
28 dec Jobbar, inventerar lagret på ICA och hittar duschmattor gjorda i Västtyskland och en microplatta utsedd till årets produkt 1985 (är säker på att jag länge var med i diskussionerna)
29 dec Sjuk, attackont i halsen och ingen röst (inte heller när jag ringer till ICA för att sjukanmäla mig, tillslut får jag fram ett väsande; förkyld...)
30 dec Förkylning, nu även med snuva.
31 dec Förkylning med inslag av näsblod. Håller mej ändå vaken till 20 över 12...
1 jan Hostan anländer... Tittar på skidor och konstaterar att jag nog är kär i Charlotte Kalla.
2 jan Jag går upp för att jobba på ICA men efter ymnigt näsblod och några minuters vila på badrumsgolvet kommer jag på andra tankar.

Min prioriteringslista för 2008

1. Bli frisk.
2. Få klart bokslutet för Gävle CUF.
3. Åka längdskidor en gång innan jag åker tillbaka till Stockholm.

1 Comments:

At 3:09 em, Anonymous Anonym said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

 

Skicka en kommentar

<< Home