lördag, december 01, 2007

Faddergaleångest

Faddergalan på tv4 fick mej att få dåligt samvete, hur länge sedan var det egentligen jag skickade ett brev till mitt fadderbarn? För det är ju det som är viktigt, kontakten, att få en liten, liten glimt av hur det är att växa upp i en bergsby i Nepal. Även om mina pengar förhoppningsvis gör nytta tror jag att det häftigaste för den lilla killen i Nepal är när det kommer ett brev från Sverige, ett litet land långt borta.
Så nu sitter jag och skriver, ihärdigt påhejjad av faddergalan i bakgrunden. Det är ju inte så jobbigt när man väl börjar.
Och du, kanske är jag sparsam och tråkig, men är det nödvändigt att sända galan från tre ställen på jorden samtidigt?

Vill dessutom berätta att jag har träningsverk i armen idag efter att ha bowlat i en timme igår, man får ju skämmas...