torsdag, augusti 31, 2006

Ge mig 50 kryss! (och kanske en kyss?)

Har surfat runt på val.se och kommit fram till att jag behöver 50 personkryss för att komma in i kommunfullmäktige i Hofors. Det ska väl inte va så jäkla svårt?
Så nu måste jag jobba lite på det här, nu gäller det. Jag får dela ut flygblad på kvällarna, mobilisera mina bekanta och äska lite pengar från min cuf-avdelningen så får vi se...

Folk som känner mig vet att jag är lite glömsk och att jag lätt tappar bort saker(det där var milt uttryckt). Jag hittade ju faktiskt min plånbok med körkort och sånt för nån dag sedan men nu har jag återigen visat prov på min senilitet.

Jag har nämligen varit i Kilafors idag och haft fem klasspresentationer på högstadiet. Det gick bra och så men den sista klasspressen kunde jag bara ha i en halvtimme för att hinna med tåget. Så jag tackade för mig sa hej då till eleverna och skyndade mot tågstationen. När jag stod på perrongen kom jag plötsligt på att jag lämnat rollupen framme vid tavlan mitt framför klass och lärare (den är ganska stor och synlig). Jag är osäker på vilket intryck jag gav den klassen.

Men sånt är livet och nu har jag ju faktiskt en bra anledning att besöka Kilafors denna pärla i Hälsingland.

2 Comments:

At 8:34 fm, Blogger Maria Leander said...

Ja, du slutar aldrig att förvåna mig Henrik. Men nu förstår jag varför vi skaffar dubletter av allt iaf ;)

 
At 9:40 em, Blogger Cecilia said...

Ha ha. Det där gav mig dagens garv!
Vad hjände sedan med roll-up:en då?

 

Skicka en kommentar

<< Home