onsdag, oktober 17, 2007

Gunde, ny boss för skidlandslaget

Som den längdskidnörd jag faktiskt är så måste jag ju kommentera nya landslagschefen Gunde Svan. Jag tror att Gunde med sina meriter i bagaget kan lyckas ena det svenska landslaget. Förmodligen har man nu också släppt tanken om att Sverige inte kan göra något själv och därför tar till "experthjälp" från Norge och Tyskland.

Två norrmän (en tyst och en gnällig) som först blev osams och sedan slutade verkar inte vara framgångsreceptet.

Jag hoppas och tror att Gunde kan vara med och bidra till ett svenskt skidlandslag som faktiskt kan vara med och slåss om medaljerna. Och det verkar jag inte vara ensam om, för på DN:s webbfråga svarar 78% att Gunde är räddningen för svensk skidsport.

Tänk er en anfådd Gunde i toppluva och skiddress som springer bredvid spåret och skriker "Skynda skynda!" och "Ingenting är omöjligt!" på brett dalmål. Vem skulle inte ta i lite extra då, om inte annat för att komma ifrån honom...