måndag, november 12, 2007

Nya ord som skulle fylla ett tomrum...

Efter en omgång alfapet med Lisa och Andreas har jag ett par ord som jag gärna vill lägga till i det svenska språket.
  • Dubbare = Person som lägger till svenskt tal till utländska filmer, alternativt person som dubbar riddare.
  • Krisax = Spannmålsstrå som efter ett år av dåliga förhållanden och missväxt är så näringsfattigt att det bidrar till hungersnöd.

Vill dessutom påpeka den stora svårigheten i att försöka konstruera ett bra ord med tre T:n, eller över huvud taget få till ett ord med bara konsonanter. Trotts en förkrossande förlust vill jag tacka för en väldigt trevlig kväll!

3 Comments:

At 7:38 fm, Blogger Stefan Lundkvist said...

ja, du lyckades ju konstruera ordet "trotts" nu iaf. Synd att det bara stavas med två t ;)

 
At 9:25 fm, Blogger Henrik Björkman said...

Ja du ser, inte konstigt att jag inte vann... Jag tycker att alfapet skulle ta lite itryck av minigolf där man vinner om man får minst poäng.

 
At 11:15 fm, Blogger Lisa Falk said...

du bloggar ju så mycket att jag missade det här inlägget! Ser fram emot din revasch!

kram

 

Skicka en kommentar

<< Home