onsdag, november 21, 2007

Duggregn är tråkigt, taxi är dyrt.

Idag skulle jag ta lite sovmorron för att jag jobbat hela helgen, å vad får man för det? Jo förseningar och "växelfel" på tunnelbanan, ersättningsbussar och ihållande duggregn!

När jag åkt mina två stationer på tuben var det dags att byta till buss. Sällan har jag kännt livsglädjen försvinna så snabbt som den gjorde när jag kom upp från tunnelbanan och såg den ENORMA kö av människor som alla väntade på ersättningsbussen.

Efter 20 minuters huttrande i duggregnet med en bygynnande förkylning som växte sig allt starkare kom den första ersättningsbussen. Kön var vid de här laget flera hundra meter lång och när bussen åkt var den kanske 20 meter kortare... Då sa jag nånting elakt om SL, regn, växlar och förkylning, sen ringde jag en taxi.