fredag, mars 16, 2007

Tack Finland och lyckatill!

Nu är jag hemkommen från Finland efter tre dagars gästspel i den finska valrörelsen. Med mig hem har jag fått bra erfarenheter och ny kunskap, nya kontakter och en jävla förkylning.

Efter en natt med billig öl, kraftigt berusade medresenärer, ett finskt dansband och ett par timmars sömn i en minihytt på nedre botten var vi 06:30 framme vid slussen i Stockholm. Hytten (som var skrämmande lik en garderob) var inte det ästa man sovit i. Men man får se det från den ljusa sidan för om man funderat på att drunkna i en båtolycka hade vi den hytt som lämpade sig absolut bäst för det ändamålet.

Vi kom till jobbet klockan 06:50 (något som förmodligen aldrig kommer att inträffa igen) Förundrad över hur mycket snor en näsa kan produceran gav jag upp efter två timmar med årsrapporterna.

Väl hemma har jag inte varit till någon som helst nytta för mänskligheten.

På söndag är det val i Finland. Heja SFP, heja SU, jag håller tummarna!