måndag, mars 12, 2007

Jag var dålig idag...

Idag har jag varit på min gamla gymnasieskola och pratat om Centerpartiets miljöpolitik för de NV-elever som läser just miljöpolitik. Förra veckan var sanslöst fullpackad med ont om tid för förberedelser. Jag förberedde mig genom att i bilen på parkeringen utanför skolan skriva ner några stolpar, utan att tänkla så mycket på vad jag egentligen ville säga.

Väl i klassrummet pratade jag osammanhängande om skatteväxling, utsläppsrätter och forskning på ett ostrukturerat och dåligt sätt. Tack och lov blev det en bra diskussion efter det med frågor som lyfte mitt lågvattenmärke något.

Jag skäms nästan, men man kan inte vara på topp alla dagar... Jag har redan hunnit med ett möte med intagningsutskottet och i kväll ska jag sitta ordförande på Studieförbundet Vuxenskolans årsmöte i Hofors. Imorgon åker jag till Finland, full rulle!