lördag, mars 03, 2007

Fd CUF kassören är häktad

I sin frånvaro häktades i går före detta cufkassören som förskingrat drygt 250 000 ur föreningens kassa. Jag hoppas nu att han så fort som möjligt kommer hem så att han kan ställas inför rätta.

Media har uppmärksammat detta, ab här och gd här.

Något som däremot var förvånande och okännt för mig, och troligtvis många andra, är den interna kritik som också framkommit i arbeterbladet. En centerpartist tycker att han inte fått veta något. Jag anser att CUF haft god kontakt med partiet från första början, dels för att informera men också för att få råd och stöttning. Vi har sett över rutiner för om möjligt förhindra sådant här i framtiden och polisanmälan gjordes omedelbart efter att vi konstaterat att något fuffens hade hänt.

Det här är en tråkig historia som gjort mig först arg sedan besviken, gett mig sömnlösa nätter och merarbete men jag anser inte att det skadat partiets trovärdighet. Läs artikeln här.

2 Comments:

At 11:15 em, Blogger Britta Olsson said...

Vissa människor skulle ju ha gått en kurs i mediahantering. "Det är en fråga om partiets trovärdighet..." Jo, för att svartmåla sitt ungdomsförbund i media gör ju saken bättre.

 
At 11:37 fm, Blogger anonymast i stan said...

Still can't believe he did that..

 

Skicka en kommentar

<< Home