onsdag, februari 14, 2007

Dagens ord: Handske, slips, slagborr

Jag vaknar upp och känner mig märkligt utvilad. Jag tittar ut och ser att det är ovanligt ljust ute, jag reser mig upp och hittar telefonen i sängens fotenda. Hur har den kunnat komma dit och hur kan klockan vara tio över åtta? Nu blir det bråttom.

Jag hoppar ur sängen, slänger i mig frukost och duschar. Packar ner en matlåda och tar på mig jackan men vart har andra handsken tagit vägen, den var ju här igår. Jag bommar igen drren och skyndar mot t-banestationen, med en handske.

Arbetsdagen passerar och avslutas med ett möte med SV på kungsgatan. Jag tar tillfället i akt och traskar till Claes Olsson där jag köper några skruvar och hittar dessutom ett par tröjor och en slips på H&M.

Väl hemma ligger slagborren på hallgolvet och väntar. Min hjälpsamma arbetskamrat Andreas har lånat ut den till mig så att jag ska kunna sätta upp lite hyllor och min tv. Jag sätter fart på maskinen som ivrigt gnager sig in i betongväggen. En hylla kom upp ikväll, de andra får vänta tills imorgon.

Det var ett sammandrag av min dag, god natt.