tisdag, november 06, 2007

Varför stannar vi?

Bilen saktar ner, fast än jag gasar ökar inte farten. Tillslut står bilen stilla, två decimeter för långt ut i vägen för att det ska vara bra. Det luktar bensin. Det är inte roligt att bli stående vid vägkanten dagen efter man betalt massa pengar och hämtat ut bilen från en service...

Jag vrider om nycklen men motorn bara hackar och orkar inte gå igång. Ett par fula ord slinker ur min mun och jag kliver ur bilen, öppnar motorhuven och stirrar tomt ner i maskinrummet. Min blick är tom för att jag inte vet vad jag tittar på. Efter 20 sekunder har jag konstaterat att batteriet sitter kvar och att motorn i övrigt ser ut som den brukar göra, det är ungefär det enda jag kan konstatera utifrån mina förkunskaper inom motorområdet...

Efter detta följer triangelutsättande, rask promenad till ICA, diverse telefonsamtal, bärgning tillbaka till verkstan och skjuts till tåget mot Stockholm.

2 Comments:

At 2:28 fm, Blogger Anders G said...

Tråkigt :( Har själv råkat för sånt...hoppas att det inte blir för dyrt att fixa.

Ha det bra!

 
At 10:56 fm, Blogger Henrik Björkman said...

Tjena Anders, det blev inte dyrt alls, de va dom som hade gjort fel så de betalade bärgning, reparation och lånebil. Tydligen hade de inte satt dit bränslefiltret ordentligt.

 

Skicka en kommentar

<< Home