söndag, september 03, 2006

Vilken helg det varit.

Äntligen hemma efter två dagar av bilkörande, plåsterutdelande och regnande.

Jag åkte ju redan tidigt på lördags morgon med blick och färdriktning mot Nordanstig och Stocka (måste dock ganska snart avvika från den färdriktningen för att hämta material i Gävle, CUF:are i Söderhamn och tält i Ljusdal). Men vem har mått illa av att se lite lansbygd och njuta av vad Gävleborg har att bjuda?


Med allt det här som jag hämtat upp instuvat i bilen (min bil är inte så rymlig) blev det ganska trångt för passagerarna i baksätet. Men det är liksom sånt man får stå ut med och det gjorde Emma och Jonas också.

När vi kom fram (cirka 1 timme och 45 minuter sen) var det bara att slå upp tältet och röja på. Lite gnäll fick vi ju höra som vanligt men jag tycker ändå att det gick bra. På bilden ser vi Emma, Jonas och Cecilia i ett av våra mer oseriösa stunder.

När mässan stängde packade vi ihop och åkte till Strömsbruk för att käka tacos och övernatta.

Det var på söndagen som helvetet bröt lös. Skyarna öppnade sig och blåsten tilltog. Fastän vi förtöjde tältet i min bil och stod i varsitt hörn av tältet och höll i så gick det inte. Tältet blev blött och det regnade in, vi blev blöta, duken på bordet blåste av och förbipasserane besökare tittade på oss och log. På bilden ser ni var tältet stod.

Men nu är vi hemma, blöta men hela.

Imorgon är det måndag och skolbesök upp till öronen.

1 Comments:

At 9:37 em, Blogger Cecilia said...

Ha ha. Jag kommer för alltid minnas den här helgen. fy satan vad blött det var!

 

Skicka en kommentar

<< Home