torsdag, oktober 19, 2006

En lång dag på ICA.

Idag har jag varit ledig från mitt ombudsmannajobb och i stället arbetat på min gamla arbetsplats, ICA i Torsåker.

Det är faktiskt roligt med omväxling ibland (även om jag inte skulle vilja ha det som heltidsjobb). Det var också lite intressant att se om jag skulle komma ihåg hur man gjorde och alla koder och PLU- nummer och sånt. Gurka= 321. Men det blev en lång dag på ICA, 8- 20. Mango= 226. Dessutom får man ju träffa många bekanta när man jobbar på ICA på en sån liten ort. Apelsin= 301. Även om det mer och mer börjar bli så att alla känner apan så är det trevligt att prata om väder och vind och vad som hänt i byn. Tomat= 337.

Många kunder har frågat om tv- licensen idag faktiskt, du har väl betalat Henrik? Annars ser vi ju hur det går, men jag kan lugnt meddela att jag har betalt tv-licensen och att jag inte anlitet någon polsk barnflicka...

Imorgon är det "vanliga" jobbet som gäller igen, det blir kul. Bilen ska lämnas in på lagning också, det blir inte kul.