tisdag, september 05, 2006

Aj lööv x-trafik.

Jag håller på att bli förkyld, det är bara att konstatera faktum. Hemma sitter resterande familjen och snörvlar, dom har ockuperat tv-rummet och jag har haft en bultande huvudvärk hela dagen.

Idag har jag åkt tåg i 6 timmar och bil i 2 timmar, det känns lite sådär. Jag åkte 16:15 från Ljusdal mot Bollnäs med tågersättningsbuss. När vi komm till Bollnäs gick jag och satte mig på tåget mot Gävle, trodde jag. Vi blev försenade eftersom det inte gick att "få loss tåget" jag tyckte att det lät lite konstigt men jag funderade inget mer på det. Efter ett tag började i varje fall tåget att rulla, men åt fel håll! Tåget hade delats på mitten och den ena delen fortsatte mot Ljusdal och den andra tillbaka mot Gävle. Jag hade satt mig i fel del av tåget! Men sånt är livet.

Tänkte också delge er lite intressanta kommentarer innan jag går till sängs.

Tommy Berger (s, landstingskandidat)
om friskolor:
Utbildning är inte som en korv, det är inte bara att gå ut och handla. (vad han egentligen menar är att det är fult att välja skola själv)
och om arbetslösheten:
Jobben är på väg och i vissa regioner har vi redan problem att rekrytera. (jag vet inte, men han kan i alla fall inte mena gävleborg)

Dessutom kan jag meddela att Ida Gabrielsson (förbundsordförande för ung vänster)
tycker att Högskolan är en borgerlig instutition. och att socialdemokraten som deltog i debatten på slottegymnasiet i Ljusdal beskrev s, v och mp som en lite brokig konstellation.

Intressant, eller hur?

1 Comments:

At 11:09 em, Blogger Jonas Rask Samuelsson said...

Stadsorientering

Det vore något för dig att börja träna ; )

We löve uuuu!

 

Skicka en kommentar

<< Home