lördag, november 11, 2006

Oj, är det snart vinter.

När man åker skidor, eller idrottar i allmänhet, finns det ju ofta något som kallas försäsong. Det är tiden då det egentligen inte går så bra att utöva sin idrott men man tränar ändå för att bli bättre när det sätter fart på riktigt. Det här året har min försäsong passerat utan att jag noterat att den ens funnits.

På många håll i Sverige och även i Spjutäng damp det ner ett litet snötäcke för en tid sedan. (Kan berätta att jag var precis lika förberedd på det som Stockholms lokaltrafik för där stod jag med fastsnöad bil och sommardäck) Hur som helst så fick snön mig att tänka på skidåkning och skidåkningen fick mig att tänka på vasaloppet och vasaloppet fick mig att tänka på den förlorade försäsongen.

Så nu gäller det, fram med pannlampa, reflexväst och toppluva, ut i terrängen. Än finns det hopp, än finns tre och en halv månad kvar att träna på.

1 Comments:

At 1:04 em, Anonymous Anonym said...

tog själv mitt första pass ikväll på ÖSK, skateade med classic-skidor på IS ! hoppas att det går bra med uppladdningen

 

Skicka en kommentar

<< Home