onsdag, december 06, 2006

Hemma igen.

Har nu kommit hem till Sverige, Gävleborg och Spjutäng igen efter en vecka på Teneriffa (därför har det inte blivit mycket skrivet på ett tag). Som sagt, nu är jag hemma och snart är det jul, men om man tänker på vädret, håller det på att bli påsk? Sju grader varmt och gröna gräsmattor...

Lägger upp lite bilder från min resa.

Kort taget från hotellbalkongen. Hotellpoolen, strandpromenaden och stranden nedanför. 27 grader i luften och 22 i havet.

Det syns lite dåligt men bilden visasr en vy från ön La Gomera och des terasser. Det är det här räfflade som är terasserna som kan vara flera tusen år gamla, där har man odlat grödor av olika slag eftersom hela ön är så kuperad.


Tydligen kallas den här berggrejen Columbus ägg. Så kallas den för att herr Columbus använde sig av den för att förklara för spanska drottningen att jorden är rund. Lägg märke till den lilla pricken på vägen nedanför till vänster som är en lastbil.

Det är mestadels på den här stranden som jag fått min solbränna. Playa el Douque.

En grindval.

1 Comments:

At 8:59 fm, Blogger Maria Leander said...

Jag vill också :(

 

Skicka en kommentar

<< Home